måndag 30 april 2012

Valborgsmässoafton

Shit, vad tiden har gått fort! Tänk att en tredjedel av året sedan passerat...
Det känns som att iaf tre av de här fyra månaderna bara är en svart fläck för mig när jag tänker tillbaka... En lite obehaglig tanke faktiskt, även om känslan i sig nog inte är så konstig efter omständigheterna.

Det harju varit en lång vinter för mig, o för många nära mig också. Det är inte så lätt för nära o kära när man mår dåligt! Jag har förstås en bra bit kvar att gå, mycket kvar att bearbeta o reda ut. Men jag börjar ändå få tillbaka min livsglädje, o jag tror att folk runtomkring tycker att jag börjar bli mig själv igen.

Jag ser fram emot saker! I vintras hade jag inte så mycket hopp om nåt, men nu känns det som att livet ändå kommer att lösa sig. Även om inte allt blir som jag tänkt mig o hoppats, så är jag ändå mer positiv.

Jag ser fram emot att åka till Sundsvall med maken o fira vår bröllopsdag. Jag ser fram emot att ev åka till mamma en helg i slutet av maj. Jag ser fram emot köpmanna, dunder, semester o allt vad det innebär. Jag ser fram emot att bara få vara jag.

Idag fyller världens finaste smula år! Ska dit o fika lite sen efter att jag o Maja varit ut på byn o handlat lite. O ikväll blir det gomiddag hos Maja med massa trevligt folk! O så brasa på hempan förstås:-)

Så trots att jag är trött o seg som få (misstänker sockerbaksmälla då jag knaprade i mig onödigt mycket godis igår kväll) så känns det som att det här kommer att bli en bra dag :-)

Så, mina vänner, ovänner o okända läsare, ha en riktigt trevlig valborg/sista april!

2 kommentarer:

  1. Va härligt att du har saker att se framemot,det behöver man när det ibland blir för tungt:)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är skönt! Allt känns lite lättare när man har något roligt att tänka på.

    SvaraRadera