måndag 9 april 2012

Back to reality!

Jaha, då va det dags att börja jobba igen imorrn då! Skönt med 4,dagars vecka:-)
Jag har som sagt haft en kanonbra ledighet, både vilat o fått en massa nyttigt gjort! Men idag har jag varit seg:-( Mår illa o har huvudvärk o ont i kroppen... Men det beror säkert på allt städande o annat nyttigt men tungt jag har gjort i helgen! Inga virusar är välkomna här nu!

Jag har en förhoppning om att slippa sjukdagar i april! Ja, helst resten av året förstås;-) Men jag måste ta en vecka i taget, vågar inte satsa på mer än... Mitt immunförsvar kan ju inte återhämta sig hur snabbt som helst, oavsett hur mycket jag önskar just det;-)

Men nu är det ju vår! Allt känns lite lättare på våren, även när det är tråkigt aprilväder ute som det är just nu.
Det blir ljusare, allt vaknar till liv igen efter vintern och solen blir förhoppningsvis mer och mer frekvent. O som om inte allt det vore nog så är det ju också en massa röda dagar o långhelger! Det är precis som att våren är designad för återhämtning och själslig rehabilitering:-) Eller? Kanske bara är jag som känner så...

Jag känner dig i alla lite piggare och lite gladare för varje dag som solen kikar fram. Allt känns lite bättre för varje dag som värken håller sig lindrig. Livet känns en aning lättare för varje dag jag känner mig frisk.
Jag är verkligen på väg åt rätt håll! Och jag tänker göra allt som står i min makt för att undvika eventuella bakslag:-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar