torsdag 26 april 2012

Ljus

Har varit hos Elsa ikväll o fikat gofika, surrat en massa o lyssnat på bra musik. En mycket trevlig kväll helt enkelt:-)
O det slog mig när jag körde hem för en stund sen va ljust det har blivit ute, trots att det regnar o är grått så är det faktiskt ljust!
Kanske är det därför jag känner mig lite lättare om hjärtat för varje dag som går nu. Att det finns hopp om liv igen, snön försvinner och våren börjar sakta krypa fram.

Nu längtar jag bara efter solen också, jag är ju en sån som påverkas väldigt mycket av vädret. Jag tror att allt kommer att kännas lite bättre när våren verkligen är här!

En annan sak jag måste bli bättre på är att ta mig ut på kvällarna. Nåt jag också tror att jag kommer bli bättre på när solen börjar visa sig mer frekvent. Att ta mig iväg o hälsa på folk, eller bara ta en promenix är ju faktiskt sånt jag mår bra av. Ändå är jag rätt dålig på det just nu.

Jag har iaf lovat mig själv nu att jag ska gå ut o ta en promenix varje dag, även om jag bara går en liten stund på lunchen. O så ska jag fixa mig lite somrig feel good musik! Det får alltid upp humöret lite!

Nä, nu måste jag ställa i ordning inför morgondagen. Är så trött efter den här dagen att jag kommer slockna ovaggad så fort jag kikar mot sängen;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar