tisdag 1 maj 2012

Maj!

Ja, nu är det faktiskt maj! I hela mitt liv har maj varit en av mina favoritmånader. Alla som känner mig vet att jag är en sommarmänniska. Jag älskar verkligen sommaren! Jag älskar sol o värme.

Jag kommer från en by i Blekinge, Mörrum, o där är maj en sommarmånad. Varje år kring det 11 maj är det marknad i Mörrum, det har nåt med laxfisket att göra men det har jag aldrig brytt mig om... Det va själva marknaden o karusellerna som lockade. O jag minns att de flesta åren va det så pass varmt att man faktist kunde gå i t-shirt, vissa är tom shorts eller kjol.
Det kan man inte här i Norrland;-) Faktum är att jag fortfarande använder min vinterjacka, ja inte dunjackan förstås men ändå! Det är stor skillnad.

Men faktum kvarstår! Sommaren är nära! Den är inom räckhåll o snart kan jag packa undan vinterkläder o varma skor. Solen är framme o i slutet av maj kan man ofta gå i t-shirt även här.

Nån gång ska jag åka ner till Mörrum o gå på 11:e maj o återuppleva en massa gamla minnen. Men det ligger nog många år i framtiden!
Tills dess får jag hålla till godo med köpmannamarknaden här på byn i slutet av maj/början av juni, o skapa nya minnen.

Jag älskar sommar, o jag välkomnar maj med öppna armar!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag har utmanat dig i min blogg ;)
    etthimlaliv.blogspot.se

    SvaraRadera
  2. Sv: Haha! Det förstår jag! Nä men gör det när du har tid! :D Blir spännande att läsa ;)

    SvaraRadera