tisdag 8 maj 2012

Less

I flera veckor har jag kämpat mot sockret, promenerat och tränat för att komma i form och gå ner i vikt.
Det händer absolut INGENTING! Jag blir så jäkla less...
Jag är 95% säker på att det beror på de där förbannade jäkla minipillrena... O för att göra det hela ännu lite skojigare så är det just det hormonet jag behöver som är mest känt för att orsaka övervikt. Kul va?

Just nu vill jag bara kasta de där jäkla pillrena och skita i konsekvenserna, men min kollega Lizette  förde ett rätt bra argument mot det förut idag. Att jag ska fortsätta äta demför att slippa smärtan som gör mig sängliggande minst 2 dagar i månaden, att inte riskera att falla tillbaka där jag va för bara ett par månader sen, och en massa andra bra resonemang. Tack Lizette, jag behövde nog höra det:)

Så vad gör jag? Jo, jag kämpar på! Tar i lite mer, äter ännu lite bättre och försöker på alla sätt jag kan. Det finns inget annat alternativ.
Så, den fula dispyten med tant Häxspegel på jobbet fortsätter... Men jag ska ta mig fan vinna, om det så är det sista jag gör! Så det så...

Skam den som ger sig!

1 kommentar:

  1. Åh ingen fara gumman :) vill ju bara att du ska må bra. Det kommer lösa sig med resten också bara solen börjar skina och man kan vara ute :)

    SvaraRadera