torsdag 3 maj 2012

Urk!

Vår chef har köpt ett fint högskåp till badrummet på jobbet där vi alla nu har en halv hylla att förvara bra saker på. Ni vet, schampo o sånt man behöver när man har friskvårdat eller kvinnopryttlar som är bra att ha o sånt. Jättebra, eller hur!?
Jo, det tycker jag också... MEN! Detta fina högskåp har spegeldörr... Vi har nu alltså en prima helkroppsspegel i badrummet på jobbet. En spegel där man ser sig själv ordentligt varje gång man går in i badrummet.

Jag såg mig själv i denna spegel idag o blev ärligt talat gråtfärdig! Urk vad jag ser ut:-( Som en liten ballong, en flodhäst i miniformat eller vad ni nu väljer att föreställa er. Ingen kul syn!
Klart jag vet att jag är för stor o behöver gå ner i vikt, men plötsligt blev det så mycket mer smärtsamt uppenbart...

Tur då att jag bara har ett par veckor på mig att komma i form till vårruset! Nu blir det hårdträning jäklar anamma framöver.
Promenix till o från jobbet, lite styrketräning, Zumba o annat nyttigt. Inget godis o inget fika före vårruset!
Självklart planerar jag fortsätta träna o äta bättre även efter vårruset, detta plus elaka spegeln är bara en spark i baken att komma igång!
O promenerar till jobbet gör jag sedan flera dagar i veckan så det är bara att utöka det jag redan gör o skärpa till mig med matvanorna.

Jag börjar med lite extra sedan ikväll! Om 45 min ska jag iväg på yoga för nybörjare, ska bli riktigt kul!
Återkommer om hur det gått ikväll, om jag orkar;-)

2 kommentarer:

  1. Hoppas vi hinner med en kram på vårruset :)

    SvaraRadera
  2. Det ska vi nog lyckas med :-)

    SvaraRadera