lördag 19 maj 2012

Ogenomtänkt?

Kanske en liten aning ogenomtänkt att börja slita ner tapeterna bara några dagar innan man ska åka bort, i synnerhet när ens make fyller 25 bara 2 dagar efter att man kommit hem...
Men det gjorde jag iaf! Jag vill komma igång...

Så en vägg är nu klar att slipas o spacklas för att sen sätta upp nya tapeten. Resten får jag ta efter makens födelsedag.
Hoppas bara jag hinner klart med den här väggen:-P Jag har ju aldrig tapetserat förut...

Resten av rummet ska va klart till midsommar! Jag ser verkligen fram emot att få ett ljusare vardagsrum:-)
Det kommer att bli så bra! Ljusgrå tapet mot våra mörka möbler, det kommer bli ett helt nytt rum.

Elsa hjälpte till att riva idag, väldigt snällt av henne! Jag tror dock att hon insåg att det inte är så himla kul att renovera;-)
Synd att vi måste riva all tapet bara, den sitter jätte dåligt o det är flera lager. De som hade huset före oss verkar dessutom ha en stor förkärlek till spackel, vilket är mindre lätt att försöka få bort nu.
Men, jag gör så gott jag kan, o jag lär mig på vägen. 

Tänk bara om man hade råda att leja bort det... Jag inbillar mig flitigt att det är roligare att göra det själv o att jag kommer va stolt över resultatet på ett sätt jag inte kunnat va om nån annan gjort det!
O så håller jag tummarna att jag har rätt;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar