måndag 31 mars 2014

En sån där dag...

Måndag. En sån där måndag. En sån där dag när inget går som det ska, inget blir som man tänkt sig o allt bara känns blä. En sån där dag när allt blir fel, när allt går snett, när inget funkar som det ska. En sån dag har jag idag.

Min kära sambo försöker muntra upp mig med roliga kattvideos på Youtube o pizza, han kramar, masserar fötter o är allmänt tålmodig o sådär underbar som bara han kan vara. Men jag har ändå en sån dag idag.

En sån dag när tårarna hotar att falla hela tiden, när orken är fullständigt bortblåst o när leendet man visat upp hela dagen känns mer påklistrat än nånsin. En sån där dag när man tar åt sig helt fel saker på helt fel sätt, en sån där dag när man känner sig helt värdelös o obetydlig. En sån där dag när man vill krypa in under en sten o aldrig mer komma fram. En sån dag är det idag.

Vi har alla såna dagar ibland, för mig kommer de dock sällan numera vilket gör att jag liksom glömt hur man hanterar det. Jag har ingen bra dag idag helt enkelt, men imorgon kommer en ny dag o den kommer med allra största säkerhet att kännas mycket, mycket bättre!

Vad jag längtar mest efter just nu dock är att få ett par extra dagar att vila upp mig, att få fly hemifrån ett par dagar tillsammans med D o att få bara vara, bara vi. Bara ett par veckor kvar, bara att bita ihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar