onsdag 5 mars 2014

Slask

Jag är så nedrans trött på detta skumma väder! Bara att välja, grått o snorhalt eller grått o slaskigt. Jag vill inte ha nåt av det... Lite sol o vår är vad jag vill ha! Synd att man inte kan välja sånt själv ;-) Men visst blir man tröttare av detta gråa o trista väder? Energin som redan är låg sjunker ännu lite mer o lusten att göra saker är som bortblåst. Trist, men det är bara att bita ihop!

Har iaf, äntligen, hört av mig till min läkare och fått tid för att börja utreda mina ledproblem! Det är något jag borde ha tagit tag i för länge sen men det har liksom inte blivit. Har ringt några gånger men när jag inte kommit fram har jag gett upp, men nu är det alltså på gång!

Faktum är att min högra axel/skuldra håller på att ta kål på mig just nu. Det började för flera månader sen o trots träning o antiinflammatoriska tabletter blir det bara sämre så nu va jag tvungen att ta tag i det. O då passar det väl bäst att ta tag i hela problemet? Att utreda varför jag har så mycket värk rent allmänt o inte bara ta en fläck i taget liksom.
Känns iaf som att läkaren tar saken på allvar o det känns skönt att någon äntligen hjälper mig att gå till botten med problemen. Om inte annat kanske jag iaf får veta vad o hur jag ska göra för att lindra o motverka all värk!

Ja, o igår va jag superbusig! Det va ju fettisdagen igår o då måste man ju liksom bara äta en semla, right? Det gjorde ju iaf jag! Så nu blir det extra träning ett par dagar ;-)
Ska faktiskt testa att inte äta något onyttigt alls på en månad nu, inte skräpmat, inte godis eller chips o absolut inget fikabröd. Jag inbillar mig att jag mår bättre när jag sköter mig så varför slarva?

Jag är ganska bra på att laga ordentlig mat o jag gillar grönsaker så den biten är inget problem. Mitt problem är att jag gillar att fika! Men de senaste gångerna jag har gjort det, fikat alltså, har jag ångrat mig efteråt. Inte för att det är onyttigt, utan för att jag mått illa även om jag bara tagit nåt litet o för att det jag suktat efter inte alls varit lika gott som jag hoppats eller förväntat mig. Det är helt enkelt inte värt det.

Så jag ska testa med en 100% nyttig månad o därefter är tanken att jag får äta mer onyttiga saker vid speciella tillfällen såsom födelsedagar, när jag är o hälsar på mamma eller om det finns nåt annat väldigt speciellt att fira. Det bör inte bli ett problem, jag äter lika gärna grönsaker med hemgjord dip som chips, fruktsallad med en klick osötad grädde är lika gott som en tårtbit eller paj o torkad frukt är ett riktigt smarrigt komplemen till godis. Med måtta, givetvis!

Känns som att jag upprepar mig lite, detta är ett vanligt återkommande ämne i min blogg, så jag ber om ursäkt om ni tycker att jag är tjatig! Men faktum är att mat o hälsa är viktigt för mig, så då blir det nog lite tjat ibland ;-)

Detoxen funkade iaf ganska bra! Jag tror den jag brukar köra ger mer effekt, men expresvarianten va helt ok den med! Jag har gått ner lite i vikt, inget nämnvärt, men jag har äntligen börjat minska i midjemått o det känns som att detoxen gav min kropp den lilla extra boot som behövdes för att komma igång igen.
2 cm minskade jag förra veckan o nu fortsätter jag träna ordentlig så inom en inte allt för snar framtid borde jag börja närma mig mitt mål som är ett midjemått på runt 80 cm (just nu har jag ett midjemått på 89 cm).

Jag ska försöka hålla er underrättade om eventuella framgångar och bakslag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar