söndag 9 mars 2014

That Sunday feeling

Känner mig mest alltid seg på söndagar, som om min kropp är inställd på gamla minnen av baksmälla eller nåt ;-) Sov visserligen inte så bra inatt, men ändå! Jag borde känna mig pigg o utvilad efter 9 timmars sömn... Hoppas jag kommer att sova bättre på nätterna nu när jag fått riktig medicin för värken och inflammationerna.

Hade iaf en grymt härlig lördag! Slappade framför tv:n, pratade med både pappa, lillebror o mamma i telefon, tränade o gjorde mig iordning i lugn o ro innan jag körde till Hoting. Fick god middag, smarrig sushi till förrätt o  en jättegod LCHF-fisksoppa med saffran till middag. Massa kaffe, massa trevligt surr o lite roliga Youtube-videos. Vi for hem runt 21 o när vi kom hem kollade vi in senaste avsnittet av Vikings. Jag gjorde tidig kväll o la mig o läste en stund efter det. Skönt! Att det dessutom va jättefint väder gjorde ju inte saken bättre!

Fick ju order av doktorn att börja cykla för att det är bra för mina höfter! Han sa att jag skulle kolla runt men släkt o vänner om nån hade en träningscykel i förrådet så sagt o gjort, svärmor hade en! Den ligger just nu i bilen men kommer snart upp till oss, så nu ska det cyklas järnet här ;-) Tänkte försöka cykla en kvart eller så om dagen till att börja med, det är ju en bra uppvärmning oavsett vad jag tänkt köra för typ av pass!
Det va ingen toppcykel, men den funkar alldeles utmärkt, vill jag ha en värre i framtiden kan jag ju köpa en då, jag har iaf nåt att börja men. O nu till våren kan man ju börja cykla ute, bara att cykla till o från jobbet är ju bättre än ingenting.  Snällt att svärpäronen att vi fick ta den iaf, väldigt uppskattat :-)

Nej, jag må väl ta o klä på mig så vi kan ge oss ut på en liten promenix! Halvtrist väder idag, grått igen, men det ser ut att vara vettigt för en promenix iaf, om inte annat är det skönt med lite frisk luft. O vem vet? Kanske känner jag mig lite piggare efter det ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar