onsdag 19 mars 2014

R.I.P. Fina gröna mugg

Japp, rubriken säger allt! Idag gick min fina, gröna te-mugg sin död till mötes :-( I snart 6 år har denna mugg funnits med i min dagliga tillvaro på jobbet, innan det levde den som favvo-mugg hemma i många år. Min gröna mugg inhandlades på Ica Kvantum i Kupolen, Borlänge, år 2003 tillsammans med ytterligare en grön mugg som blev mördad av den vilde kattungen Nisse då den bara va ett par månader gammal samt två blå och två gula muggar.
Det va med sorg i hjärtat jag sörplade i mig eftermiddagens te ur en anonym reklammugg tagen ur köksskåpet på jobbet.
En era är nu slut och jag försöker se fram emot framtiden med en ny mugg ;-)

Utöver det så är det fortfarande vinter o vitt ute, blä, men det är iaf ganska fint väder, alltid nåt! Det går fort mot ljusare tider nu, när klockan ringer på morgonen är det helt ljust ute, samma sak när man går hem. Skönt! Ljuset gör mycket för den lilla energi som finns o det känns som att energin ökar lite för varje dag det är ljust ute, för varje gång solen kikar från o för varje kväll som blir något längre än dagen innan.
I like it :-)

Nä, nu har jag inte tid med det här längre, måste ju kolla in säsongens sista avsnitt av PLL, exciting :-D
See ya later, alligators!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar