fredag 21 mars 2014

Härliga helg

Jag älskar fredagar! Man är härligt trött, man har helgen framför sig o man kan luta sig tillbaka i soffan med lite extra mys med gott samvete efter ännu en arbetsvecka. Inte fel, inte alls :-)

Fredagar brukar vara mina vilodagar, men den här veckan tog jag vilodag i onsdags för att jag va så fruktansvärt trött så då va det bara att träna idag! Det blev ett 45 minuters Zumba-pass, jobbigt som tusan men grymt skönt. O det behövdes, för jag har faktiskt syndat o ätit godis ikväll ;-)

Ett par saker som gör mig glad just nu o som känns som stora framsteg är att jag minskat mina matportioner radikalt, jag äter bara hälften så stora portioner nu som för några veckor sen. Jag är inte alls lika sötsugen, o de få tillfällen då jag verkligen är jättesugen (som idag) så behövs det bara väldigt små mängder för att jag ska bli nöjd. Och sist men inte minst, jag småäter knappt alls! Ibland på kvällen efter ett tyngre pass kan jag ta en banan eller fullkornsskorpa men inte för att jag är sugen utan för att jag är hungrig efter att ha gjort av med energi. Nu ska vi finslipa matvanorna lite bara så är nog beach 2014 en done deal sen :-)

O nu ska jag hinka i mig massor med vatten o sen ska jag ta en väl behövd duscha happy Friday mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar