lördag 8 mars 2014

Awesome Friday :-)

Igår va en bra dag, en grymt bra dag till o med!

Läkarbesöket gick bra, jag har en inflammerat nerv i axeln och muskelinflammation i båda höfterna. De inflammerade musklerna i höfterna pressar mot ischiasnerven så jag får ont i ryggslutet o det går ner i benen. Jag hade jättebra rörlighet i alla leder men han uteslöt ändå inte psoriasisartrit. Fick ta blodprover för att utesluta andra reumatiska sjukdomar eftersom det finns på båda mina föräldrars sida av släkten, de får jag svar på till veckan men jag är ganska säker på att det inte är något. Fick dunderpiller av det antiinflammatoriska slaget o massa omeprazol så att inte nya medicinen ska paja magen. Fick också lära mig bra övningar till höfterna som jag ska göra några ggr om dagen för att motverka mer värk och nya inflammationer. Känns som en bra start!

På jobbet gick det lite segt men ändå bra, ni vet, den som väntar på nåt gott ;-) Vid 15:30 packade vi allihop in oss i våra bilar o körde mot stan för middag och stand-up I form av Raw Comedy Club. It was Awesome!

Middagen på Clarion va jättetrevlig o maten va helt ok, jag tog en Ceasar sallad med kyckling o blev alldeles lagom mätt. Eftersom jag va en av oss som körde höll jag mig till bubbelvatten, men jag hade lika kul för det :-) Sen knatade vi upp till Storsjöteatern för lite skratt!

Raw va verkligen hur kul som helst, jag skattade så jag fick kramp i käkarna, haha, tror nästan alla av oss gjorde det ;-) 6 olika komiker och Mårten Andersson som konferencier, det kan ju into bli annat än succé ;-) Alla komiker va bra, men bäst enligt mig va nog Thomas Järvheden, Özz Nüjen och en norsk kille som hette Martin Beyer-Olsen. Kan ärligt talat inte säga vem av dem som va bäst, de va grymma på helt olika sätt!
Helt suveränt va det iaf o stort bamsetack till chefen för en riktig toppenjulklapp :-D

Resan hem gick sakta men bra, grymt kasst väder, snorhalt, blaskigt och det tokhaglade/snöade nästan hela vägen. Tack vare grymt kul sällskap i bilen och roliga diskussioner om allt från kvällen till dåliga skräckisar gjorde att det gick bra att köra ända. Har jag nämnt att jag har planetens bästa kollegor?

Jaja, jag skulle nog kunna skriva hur mycket som helst om gårdagen, men det skulle inte bli samma sak utan en mongoknapp (tack Järvheden för bästa uttrycket på länge)!

Bjussar på ett par bilder från igår! Tyvärr hann Özz rymma innan vi skulle ta gruppfotot så han saknas på bilden, men kul att alla de andra ställde upp :-)

Nu ska jag återgå till mitt kaffe o sen ska jag göra mig iordning för att fara till Hoting o umgås med finaste och hans päron. Ha en finfin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar