fredag 14 mars 2014

Jag lever...

Jo, jag lever, typ... Förkylningen har mestadels försvunnit, förvånansvär fort faktiskt, tack för det :-) Däremot tyckte min mage tydligen att det va en skitbra idé att aktivera en ny magkatarrattack så jag har vridit mig i smärta i snart 48 timmar, som om det inte va nog med förkylning o feber liksom :-P O varför va det läge för magkatarr just nu? Jag gissar på att min inre stress över att behöva vara hemma från jobbet är anledningen till det. Snacka om moment 22, eller hur?! Jag lär ju knappast komma på benen fortare av en förblindade magsmärta :-P

Men, men! Tur att jag har omeprazol och novaluzid till hands jämt nu för tiden. Mindre kul att jag får huvudvärk att koffeinabstinens, knappt kan snusa o måste äta tråkig, smaklös, kokt mat... Ännu en ond cirkel att försöka trassla sig ur, tur att det börjar bli vår så man får en chans att ladda batterierna lite ;-)

Jag kan inte annat än att finna min enorma tur med min fysiska hälsa skrattretande! Vad annars kan man göra? Varje gång jag tar ett steg framåt händer det nåt så att jag knuffas två steg tillbaka. Ger jag upp? Nix, för jag hävdar fortfarande att om jag fortsätter kämpa framåt så kommer det att vända till slut.

Jag är lite förbryllad över att förkylningen gav vika så fort dock, jag brukar vara förkyld i minst en vecka o har oftast feber i minst 2-4 dagar, men inte nu! Nu va jag förkyld o hade feber i två dagar, inte mer. Positivt, helt klart :-) Det är ett litet framsteg iaf, o det är bättre än inget. Jag tror dock att jag kan hänskriva det till min nya medicin, den jag fick mot nerv och muskelinflammation samt ledvärk. Den är trots allt högt antiinflammatorisk, värkhämmande och febernedsättande. Den i kombination med omeprazol i ett par-tre veckor till borde ju kunna råda bot på det mesta! Kanske kan jag få se fram emot en frisk vår :-)
Jag hoppas då på det iaf!
Hoppet är trots allt det sista som dör.

Så efter ett par riktigt jobbiga dagar hemma i soffan ser jag fram emot en lugn helg, förhoppningsvis har jag ork för lite kortare promenader för att återfå lite energi o kraft. Jag kämpar vidare och hoppas på det bästa ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar