onsdag 26 mars 2014

Tänk

Tänk va fort ett år kan gå! Men det är väl som man säger, tiden går fort när man har roligt ;-)

Idag är det 1 år sen jag fick nycklarna till min nya, fina, alldeles egna 2:a. Jag hade då varit skild på papper i nästan 3 månader.
Imorrn är det 1 år sen jag och S körde första lasset med grejer till lägenheten, vi lastade våra bilar fulla med lådor o mina nyinköpta, begagnade köksmöbler. Sen for vi till huset o drack kaffe, förmodligen sista kaffet jag drack i det huset!

På fredag är det 1 år sen jag o E sov i lägenheten första gången :-) Vi två o S körde dit lite mer lådor, vi käkade på Frasses o sen drack vi öl med annat folk en liten stund. Det va skärtorsdagen. Jag o E sov på varsin madrass på golvet o på morgonen dukade E upp frulle till oss på en kartong. Vilka roliga och spännande dagar det va! Det är en frulle jag nog alltid kommer minnas med ett leende på läpparna :-)

På lördag är det 1 år sen jag verkligen flyttade in i min fina 2:a! Jag fick hjälp hela dagen av fina vänner o ett ex med att köra, bära, packa upp o hålla någorlunda ordning. Vi käkade smörgåstårta till lunch o så kvällen käkade vi Frasses igen, drack öl o hade inofficiell inflyttningsfest bara för oss som hållt på med flytten. Sent om kvällen gick vi ut, några av oss iaf, men det va dött på byn så vi hamnade på en hemmafest i huset jag bor i nu. En tråkigt fest faktiskt, alla va tokigt unga o jag kände mig grymt malplacerad. Men just som jag tänkte gå hem kom en kille in genom dörren som blivit uppropad av ett gäng brudar på balkongen. Det va D!

Jag satt på golvet, ont i en höft som pajat under dagen när jag bar upp en möbel. Jag såg D och frågade om han kunde hjälpa tant upp från golvet, japp, jag kallade mig själv för tant! Han skrattade o sträckte ut handen för att hjälpa mig upp. Vi började prata, o pratade lite till, jag följde med honom hem (vi bodde typ grannar) o vi pratade ännu mer.
Vi klickade på en gång, blev väldigt bra vänner väldigt fort o hade väldigt mycket kul tillsammans, o se på oss nu! På lördag är det 1 år sen vi träffades första gången, på fredag har vi varit tillsammans i 1 år, vi bor ihop o har fortfarande lika roligt tillsammans. Vi kan prata om allt o vi tycker om att göra det mesta tillsammans.

Vem hade kunnat tro, för ett år sen, att jag skulle möta mitt livs kärlek bara om några dagar? Nog för att det tog en stund innan jag fattade att jag va kär, men vad gör väl det?
Det gångna året har varit det bästa i mitt liv! Jag har aldrig mått så bra o varit så lycklig som jag är nu trots en del motgångar.
Det gångna året har gått så otroligt fort! O jag ser fram emot många fler år med mina underbara vänner och min älskade sambo :-)

Så varför skriver jag det här? För att skryta om hur lyckligt kär jag är? Eller för att försöka bevisa att jag är lyckligare än någonsin?
Nej, jag skriver det för att alla ni som följt mig sedan start vet lite om hur jag har mått, vad jag har gått igenom o hur låg jag har varit o jag vill visa att det kan vända! Man har ett eget ansvar, man måste själv ändra på det som behöver förändras och se till att man lever på ett sätt som man trivs med och omger sig av människor man litar på o det kan verka jobbigt o hårt men tro mig, det är värt kampen!

Ge inte upp, livet kan vända! Efter varje storm väntar solsken, it's a fact :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar