måndag 10 mars 2014

Sömnlös i Strömsund

Tänk, jag sov ju så otroligt bra natten mellan fredag och lördag, men sen då? Jag sover mycket men dåligt, vaknar lätt, drömmer mycket och rör mig jättemycket hela nätterna. Jag sover oroligt, men jag förstår inte varför!

Jag rör på mig, tränar nästan varje dag i minst 30 minuter, går till och från jobbet och äter vettigt. Äter inte sent på kvällen, dricker normalt inte kaffe efter kl 19 på arbetsdagar o tycker själv att jag sköter mig riktigt bra. Så varför sover jag så dåligt?

Ikväll orkade jag inte träna i mer än 15-20 minuter plus stretch, min kropp orkade helt enkelt inte röra sig. Det är lite ovanligt, jag brukar orka tvinga mig igenom ett helt pass, normalt sätt är mina pass runt 45 minuter långa inkl stretch men ikväll gick det inte. Jag är så trött i kroppen att det gör ont att röra sig och det känns som att jag inte får syre...

Vad gör ni när ni sover dåligt? Har ni några bra tips på hur jag kan vända på detta? Risken är ju att jag fastnar i en ond cirkel där jag bara blir tröttare och till slut inte orkar göra något alls o där vill jag inte hamna igen...

Så kom igen allihopa! Ge mig några bra tips ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar