söndag 26 januari 2014

Vill så mycket

Men orkar så lite...

Örat gör ont men jag är äntligen helt feberfri, huvudet är bättre o illamåendet så gott som borta, det går åt rätt håll iaf! Trött är jag fortfarande, men det är väl inte så knepigt när man legat en hel vecka...

Skulle vilja orka städa o fixa en massa här hemma men blir helt slut av minsta lilla. Jag håller iaf på att tvätta, så grymt jäkla skönt att ha egen tvättmaskin! Slippa det där vidriga tvättstugan, kunna tvätta när man vill o ta rätt på det i sin egen takt. Enda nackdelen är att lägenheten är gammal o vi har grym klen elektricitet, nästan alla proppar är så ynkliga 6 ampere, sjukt klent! Jag måste släcka/stänga av allt annat som går på den proppen när jag ska tvätta o vi kan inte köra två maskiner på rad. Men vi kan ju tvätta iaf :-)

Imorrn är det dags att återgå till jobbet igen! Känns väldigt tudelat... En hel veckas frånvaro är mycket, o jag har grymt mycket att göra. Systembytet blev klart i måndags/tisdags så jag har mer att göra än jag brukar ha när jag varit borta. Jag blir stressad av att tänka på det så jag försöker låta bli. Faktum är ju att det måste få ta den tid det tar att komma ikapp igen, men jag gillar inte att komma tillbaka till ett fullt skrivbord o inte veta vart jag ska börja.
Jag är också stressad över det faktum att det kostar en jäkla massa på lönen att vara sjuk så länge, men det kan jag ju inte göra något åt.
Jag är nog fortfarande väldigt lättstressand, störande :-P

Å andra sidan ska det bli skönt att komma tillbaka till jobbet! Träffa mina kollegor, återgå till normala rutiner o allt det där. Att ligga hemma sjuk är grymt tråkigt, så det ska bli skönt att komma igång igen!

O nu ska jag hälla i mig dagens 5:e kopp kaffe o sen ska jag försöka hitta tillräckligt med energi för att orka dammsuga lite här.
Have a good one!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar