tisdag 7 januari 2014

Ärade vardag

Det här faktiskt gått mycket bättre än väntat idag! Svårt att komma upp imorse såklart, men det är ju liksom givet, men jag har inte varit fullt så trött som jag trodde att jag skulle vara trots att jag knappt sovit nåt inatt. Det känns nu dock, trots att jag just svept två koppar kaffe kan jag knappt hålla ögonen öppna ;-)

Kaos på jobbet såklart, men även det är väntat. Både månadsskifte och årsskifte innebär ju en hel del arbete! Jag hade en bit över 100 mail imorse, så mycket har jag nog aldrig haft förut så jag kände mig grymt stressad när jag såg det men jag hann rensa både dem och kolla kundtjänsten nere. Jag hann inte så mycket av bokföringen, men allt som rör lönerna för 2013 förutom kontrolluppgifterna är klart och jag har koll på vad som ska göras. Innan veckan är över är jag ikapp o det känns helt ok!

Kommer att ske en massa förändringar på jobbet framöver också, vi ska byta ut vårt order och faktureringssystem o det påbörjas med utbildning imorrn. Känns kul! Jag tillhör ju den kategori människor som gillar förändringar och tycker om när det händer lite omkring mig. Det känns spännande och kul med allt nytt som kommer framöver och jag är både positiv och förväntansfull. Till en början kommer det nog bli mer än lite kaosartat, men det är ju lite kul på sitt sätt det också ;-) Ingen dag är den andra lik, och nya utmaningar är mer än välkomna nu!

Till rubriken då! Jo, det känns faktiskt väldigt skönt att vardagen är här igen. Det känns skönt att komma igång, att hitta tillbaka till rutiner och känna att den lediga tid man får verkligen uppskattas och tas tillvara. Bara en sån simpel sak som matvanor, när jag är ledig bli mina mattider alltid konstiga, jag glömmer att äta frukost o blir tokhungrig o vräker i mig lunch. Sen är jag mätt efter det o käkar inte middag i tid, det i sin tur resulterar att jag småäter på kvällarna. Jag småäter inte nödvändigtvis onyttigheter, men det är inge bra att småäta alls så det är en dålig vana! Nu när jag jobbar igen äter jag frukost på jobbet, ordentlig lunch, mellanmål, middag o ibland nåt lättare kvällsfika. Jag promenerar till o från jobbet två gånger om dagen (äter lunch hemma), jag har min friskvård två ggr i veckan o jag är mer aktiv på kvällarna. Även om jag inte tränar så sitter jag inte bara i soffan hela kvällarna, men när jag är ledig kan jag göra det en hel dag ;-)

Så jag välkomnar vardagen och rutinerna samtidigt som jag längtar lite efter nästa långledighet, precis som det ska vara ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar