söndag 5 januari 2014

En dag till

Söndag o nästsista lediga dagen innan allvaret börjar igen. Jag har inte hunnit med hälften av allt jag hade tänkt för två veckor sen, men vad gör det? Ledigheten har gjort gott o jag ser faktiskt från emot att gå till jobbet på tisdag! Jag har hunnit vila ordentligt, träffa nästan alla jag ville innan o i synnerhet mamma o lillebror, jag har hunnit plocka lite hemma, shoppa, träffa mina vänner och umgås en massa med min D. Jag har absolut ingenting att klaga på :-)

Idag ska vi fara till Hoting o hälsa på lite, o ikväll ska jag försöka komma i säng i tid så att jag kan försöka kliva upp lite tidigare imorrn. Imorrn har jag tvättstugan så då tänkte jag passa på att städa undan julen och göra lite fint här hemma innan vardagen kommer tillbaka. D jobbar imorrn så jag har hela eftermiddagen o kvällen på mig att göra fint här ;-)

Jag skulle nog inte klaga på att vara ledig några dagar till, det gör man väl aldrig, men det ska faktiskt bli kul att komma tillbaka till jobbet på tisdag, utvilad, o träffa alla mina härliga kollegor igen! Ledighet i all ära, men man behöver verkligen vardagen för att alla rutiner ska flyta på. O om man inte hade vardagen, hur skulle man då kunna utnyttja den lediga tiden?

Jag vet inte när jag blir ledig lite extra nästa gång, men jag hoppas på att kunna träffa mamma nåt framöver, kanske blir det en sväng söderut i februari? Den som lever får se ;-)

Nu ska jag göra mig iordning så att vi kommer iväg nån gång :-) Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar