onsdag 15 januari 2014

Eremit?

Alla har vi bättre o sämre perioder, även jag! Januari har alltid varit en månad jag tyckt varit jobbig, i många år har jag hållt mig för mig själv i januari, bäddat ner mig i soffan med en bok på kvällar o helger, känt mig deppig o undvikit kontakt med nästan allt o alla. Lite så är det i år också faktiskt!

Jag mår inte dåligt, känner mig inte deppig, men jag är trött o vill mest vara för mig själv. Jag bäddar inte ner mig i soffan, jag gör saker! I måndags tränade jag, igår städade jag o ikväll ska jag träna igen. Jag är trött o slut men känner mig ändå rastlös, så träning känns bra!

Jag vet inte varför jag oftast mår sämre i januari, men jag är glad att jag inte gräver ner mig i år iaf. Att jag känner att jag vill vara för mig själv just nu beror säkert på att jag behöver det, för så är det ju ibland!

Jag kan inte låta bli att jämföra mot tidigare år. Jag känner mig som en helt annan människa idag o jag är så otroligt glad o tacksam över det liv jag lever nu, över den trygghet jag har hittat inom mig.

Även jag har sämre perioder, o dagar när livet känns skit. Just nu har jag väldigt mycket värk o beter mig nästan lite som en eremit. Men vet ni vad? Det är ok! Jag får ha dåliga dagar, för annars kan man ju inte uppskatta de bra dagarna ;-) Jag kommer aldrig att tillåta mig själv att falla ner i ett svart hål o bli bitter igen, men jag måste inte alltid vara på topp! Jag trivs med mig själv o mitt liv, även när jag inte är på topp. O det är väl precis så det ska vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar