tisdag 14 januari 2014

Nessie

Min lilla knasiga kattflicka är ju bara för rolig! Varje kväll innan jag går o gör mig iordning slänger jag in telefon och snusdosa på sängen. I samma sekund som grejerna landar ploppar det upp en liten pälstuss! Hon kan dyka upp från ingenstans vissa gånger... Hon studsar upp i sängen o traskar omkring i den eller runt den tills jag kommer. Sätter jag mig på kanten för att tex koppla i laddaren så ställer hon sig med framtassarna på min rygg, ibland piper hon på mig också. Hon vill att jag ska lägga mig ner...

Så fort jag lägger mig ner kommer hon. Vid de få tillfällen där hon missat att det är läggdags kommer hon springande i en väldans fart så fort jag lägger mig. Hon tassar runt mig tills jag lagt mig till rätta, hon väntar snällt på att jag ska lägga mig på mage o ta min bok. När allt är som det ska (jag på mage med en bok framför mig) så smyger hon upp på min rygg, lägger sig till rätta, burrar in sin lilla nos i mitt hår o börjar spinna som en tok. Där ligger hon tills jag läst klart <3

Varje kväll är det samma rutin! O när jag väl ska sova o vill vända på mig, då går hon härifrån ett par minuter bara för att återvända så fort jag är klar och lägga sig på min kudde, med hela kroppen tyckt mot mitt huvud, nosen inburrad i mitt hår o spinna tills hon somnar.

Hon ligger så hos mig nästan varje natt! Hon ligger oftast så även på morgonen, o då är hon så otroligt kelig! På morgonen är det jag som burrar in min nos i hennes mage.
Älskade, underbara, knäppa, vilda, tokiga lilla kattflicka <3

Nisse brukar ligga bredvid D, han gosar gärna med matte men jag rör mig för mycket för hans smak. O Liten, han ska ligga vid fotändan eller tvärs över vaderna/knävecken på någon av oss.

De är sjukt gosiga o sällskapssjuka, mina älskade små husdjur <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar