tisdag 21 januari 2014

Morr!

Ville så gärna klara att jobba en full månad till, men nej... Just nu ligger jag i soffan och mår ruggigt illa, har stans jävla huvudvärk, feber och ont i hela kroppen :-(

Det värsta med att vara sjuk är förstås att vara hemma från jobbet, just nu har vi ju rätt mycket på gång där så sjukfrånvaro är grymt dåligt tajmat. Sen är det förstås megaokul att vara sjuk rent allmänt också! I synnerhet när man både mår illa o har ont i huvudet, febern känns lindrig i jämförelse. Å andra sidan är jag väldigt glad att jag inte åkt på vinterkräksjukan! Det kunde ju ha varit värre!

En grej som jag inte fattar är att hur sjuk jag än är så blir jag alltid sugen på onyttigheter när jag är sjuk. Till och med när jag är magsjuk vill jag ha fika eller fet mat, är inte det lite skumt? Just denna gång är det i alla fall semlor jag trånar efter. Fråga inte varför, för det kan jag inte svara på ;-) Tur att jag inte har nån som helst energi att gå ut, annars hade jag förmodligen krupit in på Ica o köpt semlor och det skulle jag ångra efteråt, dels på grund av att det är onyttigt förstås men mest för att jag med största säkerhet skulle må bra mycket sämre av att trycka i mig sånt!

Nog med gnäll för idag! Nu kryper jag ner under min filt o vilar, kanske kollar in lite mer Pretty Little Liars sen i sällis av en kopp rykande hett te. Så ser min dag ut, vad gör ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar