fredag 10 januari 2014

Fredagstema & knäppa katter

Äntligen helg! Detta måste vara den längsta 4-dagarsveckan i världshistorien... Inte för att det har varit lite att göra, inte för att tiden gått sakta, inte ens för att jag varit trött! Nej, det är helt enkelt för att det har varit så mycket som trasslat den här veckan. Men då kan det ju bara bli bättre, eller hur?

Årets första fredagstema? Det va rock :-) Bjussar på en kass selfie! Blixten får min lila lugg att se blå ut, lite kul faktiskt.

Trött, lat, less o hungrig bestämde vi oss för att göra tunnbrödsrullar till middag, gott som tusan faktiskt, med supergod älgkorv från Hallviken. Lathet = pulvermos, o då kommer vi vill de knäppa katterna? Nessie satt på armstödet på soffan o tiggde lite mindre diskret så när jag började bli klar med min mat lät jag henne provsmaka lite pulvermos... Hon åt!!? Hon fick flera små klickar o skickade glatt i sig alltihop, knasiga lilla kisse <3

Men inte nog med det! Liten blev nyfiken o ville också se vad Nessie vart så förtjust i, o även han tyckte tydligen att pulvermos va smaskens!
Nessie äter det mesta, så jag borde inte bli brydd över hennes tokerier, hon snodde trots allt vanlig kokt potatis av D strax före jul :-P Men Liten, som får kväljningar av grädde, ratar firre o inte är speciellt förtjust i smör (knepigt, I know, är han en katt på riktigt?), han åt pulvermos han med! Ja, mina små pälsbollar är en liten aning udda ;-)
Bjussar på en kelsjuk liten Nessie i mattes knä!

Men bäst denna fredag va ju ändå att komma hem till älskade D som står o diskar o se en stor, jättefin bukett med blommor på köksbordet med en fin lapp där det stod "till mitt livs kärlek". Min älskade D har köpt blommor till mig, helt utan någon speciell anledning :-D Få saker kan göra en så glad som en så oväntad handling, oavsett vem det kommer ifrån.
Det va precis vad jag behövde idag, för jag har haft grym huvudvärk hela eftermiddagen o inte mått bra alls. Förstod efter lunch att det va migrän på g, tur att chefen har samma problem så det fanns eeze på jobbet för att lindra lite.

Fick iaf en toppen avslutning på denna skumma arbetsvecka! Nu är det helg o dags att vila upp sig, hoppas ni får en fin en ni å :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar