tisdag 18 september 2012

Wishful thinking...

Ligger hemma i soffan o fryser o kollar på film, ont i magen, mår illa, huvudvärk, ont i halsen o feber:-( Knepigt virus som inte tycks kunna bestämma sig för om jag är förkyld eller om det är magsjuka på gång:-S
Trist är det iaf! Även om jag hellre blir sjuk nu än om en vecka, så hade jag helst låtit bli det helt! Men, men...

Ligger iaf, som sagt,o kollar på film,och drömmer mig bort!
Funderar på vart jag och bästaste mamman ska åka om bara strax över en vecka. Jag funderar på vad jag ska packa och vilka skor jag behöver.
Funderar på vad vi ska hitta på på söndagkvällen när lillebror och M kommer för att fira mig.

Jag fantiserar om att vinna en massa pengar och vad jag skulle göra med dem, drömmer om att resa till en massa olika ställen, framför allt i USA.
Jag skulle vilja ha råd att åka runt i USA  i ett par månader, vill bland annat se New Orleans, New York, San Fransisco och åka längs kusten i Kalifornien. Åka på Disneyland, six flags, shoppa på ett riktigt mall och köpa kaffe på Starbucks.

Jag vill åka till Paris och kanske även till Nice, o jag vill åka till London men även Skottland, gå på ett riktigt Teaparty och besöka vaxmuseet.
Jag vill åka till Irland, och Island, till Budapest och Prag, jag vill åka Transibiriska järnvägen och åka gondol i Venedig.
Jag vill åka till Aten, o gärna åka runt i Grekland och besöka gamla tempel och lära mig mer om grekisk mytologi.

O en massa, massa mer! Det finns så mycket att se i denna värld, jag skulle vilja se allt!
Det intresserar mig inte att åka på solsemester i Thailand eller Spanien, jag vill se världen. Uppleva världen, besöka historiska platser och lära mig saker, o shoppa såklart;-)

Så, här ligger jag i soffan o drömmer mig bort för att fördriva tid. Jag ser på B-filmer o feelgood-filmer och tycker synd om mig själv för att jag är sjuk.
O jag fortsätter att räkna ner dagarna, nu är det bara 6 dagar kvar till födelsedagen, bara 4 dagar tills jag blir firad första gången och 8 dagar kvar tills jag står på Arlanda och kramar om min älskade mamma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar