tisdag 11 september 2012

Ältande...

Varför älta saker man inte kan ändra på? Varför älta och bli bitter över vad man inte har?
Visst, jag kan också älta småsaker ibland, o känna mig bitter en stund då o då för att livet inte blev som jag trodde, men faktum är att det inte är särskilt ofta! Det finns ingen anledning att förpesta både sin egen och andras tillvaro med sånt...

Varför älta det man inte har, när min inte vet vad man får imorgon?
Jag ser i alla fall framåt, jag tror att mitt liv kommer att bli precis som jag hoppas men att det kan ta tid!
Och, herregud, jag är bara knappt 30 år, jag har mer än ett helt liv kvar att leva!

Så varför älta det förflutna när man kan se framåt och njuta av livet?
Varför haka upp sig på det negativa när man riskerar att missa allt som händer i nuet?
Jag lever nu, o det är nuet jag koncentrerar mig på, nuet och framtiden som jag själv styr om jag behåller en positiv attityd och aldrig slutar drömma, aldrig slutar försöka.

Jag ger inte upp, jag ger allt!

2 kommentarer:

  1. Kunde inte sagt det bättre själv :)

    SvaraRadera
  2. sv: Ja cupcakes är redan bestämt :) Givetvis kommer det finnas möjlighet att både ta med hem, eller äta där :)

    SvaraRadera