tisdag 16 april 2013

Vår

Det börjar verkligen bli vår nu, det är plusgrader, solen kikar fram och man kan hitta små tussilago lite här och var där snön har gett vika. Jag älskar våren, det känns liksom som att allt vaknar till liv. Jag bubblar, full av vårkänslor och förhoppningar inför sommaren, o det är väl så det ska vara vid den här tiden?

Jag kan inte låta bli att småle för mig själv när jag är ute och går när det är såhär fint väder:-) Bra musik i lurarna, sjysst swung i benen och sol, klart man blir glad!

Om en stund får jag besök av Linn o imorrn ska jag träffa några av de bästa <3 På torsdag ska vi till stan med jobbet, lunch på Mr. Husman och sen föreläsning med bland annat Mia Skäringer, ska bli riktigt skoj! Fredag blir nog lugn, släppa med en bok kanske, det va längesen! Och resten av helgen ska jag börja städa ur huset och hjälpa E att börja packa inför hennes flytt. Har tvättid äckligt tidigt på lördag, men jag fick glatt ta det som fanns. Förutom det behöver jag få undan mer i lyan och se till att komma iordning ordentligt. Känns som helt ok planer tycker jag:-)

O nu ska jag plocka fram lite fika, ha en skön kväll hörni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar