tisdag 23 april 2013

Sjukling

Jaha, då va det dags igen då:-( Tokjävlaförkyld, feber o har nästan tappat rösten. Inge kul:@ O det kom som en blixt från klarblå himmel imorse, helt utan förvarning, respektlöst, eller hur?!

Men, men, hur störande, irriterande och olägligt den än må vara så är det bara att acceptera läget och stanna hemma i soffan o vila... Hinkar te, knarkar ipren o vräker i mig vitamintillskott. Imorrn ska jag försöka krypa iväg på apoteket o köpa allt jag kan hitta som kan tänkas eliminera det elaka viruset. Jag hoppas på att vara på benen igen till på torsdag, men tyvärr ser inte oddsen ut att vara så min sida. Whatever, det är ju ändå inget att göra åt.

Annars då? Ja, söndagsplanerna blev inte av, men jag klarade mig fint ändå! Städade lite, tränade,tog två promenader och lyssnade på massa musik. Det blev en soft dag o jag kom i säng i tid (somnade dock inte, i vanlig ordning). Men jag fick en riktigt härlig måndag istället! Finbesök på riktigt, både på lunchen och på kvällen:-) Kollade på The Hobbit som va helt ok, bitvis riktigt kul till o med. Drack kaffe och bara myste! Precis som det ska va:-)

O nu är jag sjukling igen... Förmodligen smittad av Sanna i helgen, men det gör inget för hon o Elsa kommer o håller mig sällis i soffan mellan hostattackerna ikväll:-)
Har nog aldrig varit så rastlös när jag varit sjuk förut! Jag är dyngklen, ont i hela jäkla kroppen, hostar lungorna ur mig o orkar knappt stå i mer än ett par minuter, ändå är jag så jäkla rastlös. Har skittråkigt ju! Förmodligen beror det på att det är första gången jag är sjuk i lägenheten, alldeles ensam. För mitt i rastlösheten känner jag mig också väldigt liten och ynklig;-) Tur man har så snälla och fina människor omkring sig!

Jaja, nu ska jag hälla i mig mer te o se om jag kanske kan lindra hostan lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar