fredag 19 april 2013

Det där med namnet....

Jag hade ju som inte tänkt byta efternamn nu efter skilsmässan, tyckte det kändes onödigt. Men nu har jag faktiskt börjat fundera på att göra det trots allt! Jag är ju ingen äkta Haglund... Jag tycker väl iofs inte att min identitet sitter i mitt namn, men jag börjar ändå känna att jag borde bli "min egen". Svårt att förklara, men på nåt sätt känns det plötsligt fel att ha ett namn som tillhör en annan släkt liksom...

Problemet är väl egentligen just nu vilket namn jag ska byta till! Ska jag byta tillbaka till det jag hade innan och i hela mitt liv, eller ska jag ta mammas namn? Mammas namn är ovanligare, medan pappas är rätt vanligt. Jag är tajtare med mamma och hennes sida av släkten än med pappas, men pappa är ju ändå pappa. O namnet jag hade innan har jag ju haft i nästan 27 år... Faktiskt ett rätt svårt beslut! Men ett namnbyte kommer det nog att bli inom kort iaf, så jag får glatt ta tillbaka det jag skrev för ett par månader sen ;-)

Jag vaknade strax efter 6 imorse, trodde jag hade försovit mig o missat min tvättid kl 7;-) Låg o drog mig med katterna o lyssnade på musik i nästan en timme och va allmänt glad över ett sms som dykt upp under natten. Riktigt mysigt faktiskt! Det stör mig inte så mycket att va uppe så tidigt, jag har en riktigt skön morgon! Har hunnit diska och tvättar för fullt. Katterna gillar också att jag är hemma o myser med dom lite.

Igår kväll hade jag filmmys med Sanna o Elsa! Vi såg Hotel Transylvania, rätt kul rulle faktiskt, sen såg vi Alex Cross, också rätt bra o sen avslutade vi med skräckisen Sinister. Den började rätt segt med jäklar va creepy den va när den kom igång! Lite halvsvårt att somna ensam med alla ljud jag inte vant mig vid efter det;-) Men det är väl så det ska va när man kollat på skräckisar?

Nu sitter jag i soffan med Nisse o funderar på vart jag ska göra av alla grejer som fortfarande står framme här, vill få undan allt men vet som inte riktigt hur och var jag ska förvara allt:-S Måste röja upp lite i förrådet också så att jag kan stuva in mer grejer där. Senare idag ska jag upp o städa övervåningen i huset, snälla Sanna o Elsa följer med o håller mig sällskap! Ska ta de allra sista grejerna därifrån också o se till att jag inte behöver åka tillbaka igen. Jag har liksom gjort slut med huset nu, jag vill inte vara där mer:-(

Jahaja, det vart ett långt inlägg såhär en lördag morgon! Kanske skriver mer i helgen, får se vad som händer;-)
Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar