onsdag 10 april 2013

Rutiner, vad är det?

Just nu har jag knappt några rutiner, och det känns liksom lite busigt ostrukturerat på nåt sätt!
Antar att det mest beror på att allt är så nytt än så länge och att allt kommer att falla på plats och rutinerna växer fram som små svampar efter hand utan att jag ens märker det. Det spelar egentligen ingen roll, så länge man gör det man måste.

Jag behöver dock strukturera upp mina nuvarande matvanor:-S Jag äter inte dåligt, stoppar inte i mig en massa skräp. Nej, problemet är raka motsatsen, jag har ingen matlust alls och äter bara för att jag vet att jag måste. Jag äter nog för lite och jag skulle behöva laga mer mat. Men jag äter inte onyttigt o att jag äter mindre än vanligt är väl ingen större katastrof jag har ju lite att ta av;-)

Men hur trivs jag då? Jag trivs faktiskt otroligt bra! Jag har ju inte riktigt hunnit bo in mig än, men jag tycker verkligen om min fina lägenhet. Klart den har sina brister, men det har ju allt! Jag mår bra, jag är gladare än jag har varit ha flera år och det känns som att jag sträcker på mig på ett helt nytt sätt, jag känner mig faktiskt ganska nöjd med mig själv. Och vilken härlig känsla det är!

Visst, jag vill fortfarande tappa de sista kilona, eller framförallt centimetrarna, o det jobbar jag på. Men det känns ändå som att jag börjar bli bekväm i mig själv igen, som att jag kan klä mig som jag vill och bära upp mina kläder utan att skämmas.

Jo, livet har tagit många oväntade vändningar, både förut och nu, men jag har bestämt mig för att luta mig tillbaka och göra det jag alltid gjorde förr: njuta av livet!
För jag har alltid varit full av livsglädje, haft nära till skratt och varit en glad människa. Nu är jag det igen.

Så, gott folk, håll i er...
'Cause I'm back, and I ain't leaving anytime soon :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar