onsdag 24 april 2013

Ingen bra dag

Nä, det här har verkligen inte varit en av mina bättre dagar! Tokjävlaförkyld, feber, ont överallt, bomull i skallen o rätt ledsen på det! Men det går över, alltihop, o förhoppningsvis snart...

Tur iaf att jag har snälla vänner som offrar sig o kommer hit så jag får sällskap i sjuksoffan o inte behöver känna mig så ensam!

Det värsta med att va sjuk just nu är dock inte förkylningen o febern, det är tiden. För mycket tid ensam, för mycket tid att tänka, för mycket tid o för lite ork. Det hade varit skönt att jobba nu, så hjärnan kunde blivit ockuperad av andra saker. O så att jag slapp vara så mycket själv! Samtidigt som jag inte är så sugen på sällskap så är jag otroligt glad att mina vänner kommer, då tänker jag ju iaf på annat o som sagt, slipper va så mycket själv.

Ikväll har vi iaf kollat på uppdrag granskning, o fy fan va besviken jag blir på världen! Att man kan låta barn fara så fruktansvärt illa i det här landet är obehagligt och obegripligt! Vad fan har vi för jävla rättssystem? Vad har vi för dumma, egoistiska, idioter i vår regering? Men framförallt, hur i helvete kan sociala myndigheter placera barn på ställen som är dokumenterat dåliga? Hur kan medmänniskor stå och se vad som händer och inte göra något? Fega jävla svenskar!! Om vi kunde vara lite mindre neutrala o fega så kanske vårt land skulle kunna bli så bra som vi påstår att det är! Tål att tänkas på tycker jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar