måndag 1 april 2013

Ugh...

Det tar aldrig slut!!! Jag fattar inte vart alla grejer kommer ifrån... Jag har lådor och säckar med allt från skor, kläder, prydnadssaker och diverse annat som inte får plats nånstans:( Det är bara att för miljonte gången konstatera att jag har alldeles för mycket saker... (och kläder... och skor...)

Jag behöver en till byrå, ett par bokhyllor och hyllor att sätta på väggen så att jag kan få undan alla böcker och de få filmer jag har, alla kläder som inte får plats i garderober och de byråer jag har samt ställa fram de prydnader jag faktiskt vill ha framme (vilket iofs inte är jättemånga). Jag skulle också vilja ha en skohylla och ett vitrinskåp, ni vet ett sånt där smalt som är helt i glas! Det skulle passa jättebra i mitt nya vardagsrum och så skulle jag ju kunna ha mina finaste glasgrejer och lite alkohol i den, jag har alltid velat ha ett litet barskåp ;) En tripp till Ikea skulle inte kännas alldeles ovälkommet just nu;)

Utöver det har jag fortfarande lite smått kvar i huset, ett par plantor till exempel, och lite rena kläder som P tvättade igår, fast det kanske är allt nu? Jag vet inte längre... Hela lägenheten är kaos för tillfället, jag packar upp så mycket som går in överallt, men resten vet jag inte vart jag ska göra av. En del kommer jag nog tvingas bära ner i förrådet... Och så är hela lägenheten full av tomma kartonger, urk... Jag skulle behöva dammsuga och skura ordentligt idag, men då måste jag få bort mer grejer först... Det känns verkligen som att det aldrig tar slut!

Imorrn kommer mamma (yay!!!), och då vill jag ju att det ska se lite vettigt ut här ju. Och det gör det inte just nu:p Skulle behöva tvätta också, men hon som bodde här innan mig har tagit nyckeln till tvättlåset med sig och försvunnit från jordens yta... Hon tog även med sig en dörr (ja, det är sant!!) som ska sitta mellan köket och sovrummet... Knepigt att man bara kan försvinna sådär... Men jag gissar att SHB får lösa det, nyckeln och dörren ska jag ha, hur är inte mitt problem;)

Men, men, förutom trasslig flyttyra så har jag haft en bra påsk! I fredags vart det lite kalas, vilket vart roligare än väntat, och så har jag ju haft sällis av söta E och M mest hela helgen, väldigt välkommet! Jag vet inte vad jag skulle göra utan mina fina vänner, det är ju liksom tack vare er jag är någorlunda färdigflyttd <3 p=""> Hoppas att även ni har haft en bra påsk, vänner, läsare och alla andra där ute!

3 kommentarer:

  1. mer bilder skulle göra bloggen roligare:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min blogg är väl iofs inte till för att va rolig utan den är ett sätt för mig att skriva av mig o rensa tankar. Men jag ska, trots att du är anonym, ta till mig "kritiken" o försöka lägga upp lite mer bilder.

      Radera
    2. Min blogg är väl iofs inte till för att va rolig utan den är ett sätt för mig att skriva av mig o rensa tankar. Men jag ska, trots att du är anonym, ta till mig "kritiken" o försöka lägga upp lite mer bilder.

      Radera