onsdag 21 november 2012

That time of the month

Skumt o lite läskigt... Jag har inte känt av nån PMS den här månaden, jag som nästan alltid blir fruktansvärt ledsen och mår jättedåligt dagarna innan min blodiga ovän kommer på sitt månatliga besök. O det va väl skönt, att jag inte kände så den här månaden alltså? Ja, självklart! Men inget annat stämmer o då blir jag såklart en aning brydd.

Min avskydde månatliga besökare kommer alltid tidigt på morgonen, jag brukar vakna mellan 3-5 på morgonen av att det gör ont. Men inte nu! Nu kom den strax innan jag slutade jobba, verken kom med besked! Det högg till så hårt att jag fick tårar i ögonen o knappt kunde andas:-( Jag får alltid ont, fruktansvärt ont, men nu är det värre än vanligt... Trots att jag har tagit mina morfinverkande så har jag fortfarande jätteont!

Jag drar slutsatsen att det är på grund av att jag är så stressad och sover dåligt... Jag har nog inte känt av nån PMS för att jag redan va så rörig i huvudet och att verken är sämre beror säkert på att min kropp vill att jag lugnar ner mig. Antar jag iaf...

Jaja, nog om min för er mest troligt grymt ointressanta självömkan;-)
Ikväll har jag såklart inte orkat göra allt jag borde, men lite har jag gjort! Hade planerat att räkna matte i minst 1,5 timme men nöjde mig med ca 1, med en liten stunds stöd av bästa Elsa. Stackarn mådde inge bra så hon stannade inte så länge, men jag är glad att hon kom alls! Orkade heller inte träna så länge som jag hade hoppats eftersom verken säger stopp, men det blev några lätta övningar och lite step iaf. Bättre än inget!

Nu ligger jag o slökollar på Greys med min varma vetekudde på magen, o här tänker jag stanna tills jag orkar krypa upp till sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar