fredag 30 november 2012

Fredagsmys?

Jag bunkrade upp med glögg och lussebullar, satte mig vid datorn o kikade på senaste avsnittet av Glee och The Vampire Diaries. När båda avsnitten va slut va även lussebullarna borta... Klockan va 19:30, inget kul på tv, ingen lust att läsa, så vad gör man?!

Jo, man spanar in lillebrors senaste musiktips, Neuroticfish, och får fastnade jag! Nu lyssnar jag på alla nya bra låtar, och de nygamla med VNV Nation förstås. Hittade en annan grym grupp också, Necro Facility. Tänk att jag alltid förr eller senare kommer ikapp lillebrors musiksmak;-)

Det hela började i helgen! Jag saknade lillebror, så jag la mig och lyssnade på de få låtar med VNV som jag hade i min Spotifylista. Jag har alltid tyckt att de är helt ok, men nu lyssnade jag verkligen och, damn, de är bra! Gillar den typen av musik. Fast jag gillar ju nästan all musik. Nu har jag iaf fastnat i EBM/industrial"träsket". Mest bara för att jag saknade min lillebror... Knasigt hur det kan bli!

När jag tänker tillbaka, så minns jag att det faktiskt va precis likadant när jag började lyssna på Within Temptation för en massa år sen! Jag antar att det på beror på att jag på något sätt känner mig närmare lillebror när jag lyssnar på samma typ av musik som honom. Eller så har vi bara samma smak, vi har ju trots allt väldigt mycket gemensamt.

Wow, det blev ett långt inlägg idag också! Och mest bara om musik dessutom;-) Det finns ytterst få saker som får mig att känna så mycket som musik, antar att det är därför jag gillar musikaler så mycket. Musik kan förmedla en känsla på ett helt annat sätt än bara text eller talade ord.

Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och lyssna på neurotiska fiskar;-) Have a happy friday!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar