måndag 12 november 2012

Krav

Ibland tror jag att jag ställer lite för höga krav på mig själv... Jag ska alltid klara mig själv, jag ska alltid göra allt jag tar på mig så bra som möjligt, alltid känna att jag har gjort mitt bästa och lite till.

Inget fel med det! Men när man ständigt ställer höga krav på sig själv får man till slut bakslag, o jag tror att det är så det är nu. Slut på ork, ingen motivation, så istället för att göra lite så gör jag inget alls, jag skjuter på saker allt jag kan för att sen bli stressad över att det inte har blivit gjort.

Jag har fastnat i en ond cirkel helt enkelt. En cirkel som jag låter orken styra istället för viljan och envisheten. Jag vet att om jag ger mig fan på nåt så klarar jag det, men just nu fastnar jag alldeles för lätt i negativa tankar som gör av med ännu mer av den lilla energi jag har. Idag hade jag tex planerat en massa saker jag skulle göra som jag inte hann i helgen, men väl hemma så är all motivation som bortblåst och jag halvligger i soffan som en säck potatis och undrar i mitt stilla sinne om jag verkligen kan klara allt. Jag är så nära att bara ge upp, skita i skolan, skita i träningen och bara vara. Men jag skulle ångra mig om jag bara gav upp, o så skulle jag må dåligt över det istället...

Jag måste ta tag i mig själv, bara se till att det blir gjort! Det ÄR bättre att göra lite än inget alls.
Så med de orden avslutar jag dagens gnäll och önskar er en skön kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar