onsdag 28 november 2012

Just a Wednesday...

Eller, nja, kanske inte vilken onsdag som helst. Jag har ju skrivit andra delen av nationella provet i svenska idag, läsförståelse. Tror det gick bra, det va ju inte direkt svårt;-) På fredag är det dags för den sista delen, den skriftliga, den är jag lite mer nervös för faktiskt. Inte för att jag har svårt att skriva, obviously, utan för att jag inte vet vad jag har att vänta. Är ju som ni kanske förstått vid det här laget, lite av en kontrollfreak, gillar Into när jag inte vet vad som ska hända;-)

Känner mig lite bättre till mods idag! Dels beror det nog på provet, men fot beror nog också på att jag nu bara behöver vänta i tre veckor och två dagar till innan jag får köra till sthlm! Hoppas bara, utav bara helvete, att bilfan går igenom besiktningen den här gången! Pinsamt att behöva göra ombesiktning två gånger:-P

Det som känns mest konstigt nu är att jag inte är ledsen! Ledsen kan jag hantera. Men de senaste veckorna, och framförallt dagarna, har jag varit arg. Och arg är jag inte van vid:-S Inte bara arg heller för den delen, heligt jävla förbannad! På allt! Hela livet och allt runtomkring. Jag känner mig arg, besviken, tom och kall. Som om jag inte kan bry mig om någonting just nu. Det är läskigt, för som sagt, jag är van vid att bli ledsen, känna mig sårad och besviken på livet. Att vara förbannad på livet och bara vilja få ett utbrott är jag obekant med...

Just nu kan jag inte ens gråta... Jag kan bli så arg att jag blir gråtfärdig, men jag gråter inte. Jag, som gråter för allt, glädje, sorg, allt, kan inte gråta.

Jag undrar vad som kommer att hända när ilskan lägger sig! Är det en fas efter alla tårar som jag behöver gå igenom? Kommer jag att kunna må riktigt bra igen sen? Eller håller jag på att bli en bitter kärring?!

Men på ett sätt är det skönt att vara arg också! På många sätt faktiskt... Arg är lite konstigt, men jag känner mig ju bara tom, kall och förbannad. Inte sårad, inte ledsen, o på ett sätt är det väldigt befriande.

Jaja, nog med dravel för idag! Nu ska jag läsa lite innan Greys, sen ska jag sova, förhoppningsvis i alla fall...
See ya!

3 kommentarer:

  1. En fördel med att vara förbannad istället för ledsen är att det brukar medföra handling istället för passivitet. Alla går igenom olika faser och måste välja eller hitta olika vägar för att må bra eller bättre. Du verkar vara på rätt väg och hitta bättre sätt att hantera det som gör ont. :)

    SvaraRadera
  2. När man upplever sorg går man ju igenom faser och det är väl kanske nåt liknande du går igenom, du ska passera igenom dom faserna och komma ut på andra sidan och må bra men jag bara gissar
    Ett tag var jag jätterädd för att bli bitter, det var största rädslan när vi förlorade tvillingarna men jag tror att om man är medveten om det så är risken liten, risken finns väl fortfarande men man kan iaf försöka hålla det borta, bitterheten!
    En kram till dig och styrka att orka vad du än går igenom!

    SvaraRadera
  3. Tack till er båda för fina och kloka ord!

    SvaraRadera