tisdag 27 november 2012

Fail, fail, fail!

Att skriva hur man känner och mår är uppenbarligen fel, man ska tydligen hålla tyst om sånt. Det är också fel att ha dagar när hela livet suger, när man känner sig alldeles ensam i världen. Råkar man ändå ha en, skriv för guds skull inte om det!

Att vilja vara ifred när man när dåligt, att få tid att i lugn och ro få bearbeta, sörja och slicka sina sår är också fel. Om man ändå känner så, säg det inte högt eller skriv det så alla kan läsa!
Följ de här råden, för uppenbarligen förlorar man folk man har trott vara  vänner om man skriver som jag.

Lite jantelag över det tycker jag. Jag kan inte styra vad jag tänker och känner, i synnerhet inte när jag hamnar i en riktig svacka. Jag tänker inte sitta i tysthet och dölja hur jag mår, inte när jag faktiskt mår bättre av att få skriva av mig.

Att bli arg, sårad eller besviken när folk ifrågasätter ens känslor och inte vill förstå, det är också fel! Att man mår dåligt är ingen ursäkt, man kan ta kritik och ifrågasättande alldeles utmärkt när man är överkänslig, jojomen!

Så nu vet jag, och jag kan meddela er, att jag är en dålig vän! Jag är självisk och blind, egoistisk och finns aldrig där för mina vänner. Allt detta för att jag mår dåligt och känner mig ensam.

Ja, jag är förbannad just nu! Förbannad, besviken och trött.
Men nu vet jag, fine, om det är så det ska vara, screw it! Jag behöver ingen mer press i mitt liv, inga fler stressmoment. Och jag behöver definitivt inga jäkla teenage-dramas, för tro mig, det fick jag mer än nog av som ung!

And that's that!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker oxå att det känns som att det är hopplöst att skriva så att inte folk blir sura eller av någon annan anledning ska anmärka på det man skriver, skriver man för glatt är det för sockersött och falskt, men skriver man att man är nere får man höra att man ska gaska upp sig och sluta gnälla, så vad jag vill säga är att till mig kan man gnälla hur mycket man vill för det värsta jag vet är när människor inte får uttrycka det dem känner för att andra tycker att det ska uttryckas på andra sätt som passar dem bättre. Skrota jantelagen! Man ska kunna säga och känna som man gör och det ska vara okej. :-)

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar!
    Ja, det spelar ingen roll hur man än uttrycker sig så blir det bara fel! Screw it, jag skriver vad jag känner och om folk inte kan låta bli att skapa egna tolkningar så är det deras problem.
    Jag tycker inte att man kan klandra en anna människa för hur de känner, det är ju liksom inget man styr!

    SvaraRadera