söndag 18 november 2012

Helgen; en kort historia

En rätt händelselös helg, skönt om ni frågar mig;-) Igår läste jag mest hela dagen, sen gjorde jag pizza o jag o Elsa hade Twilight-maraton med dip o grönsaker. Det va den lördagen det!

Idag har jag plockat lite här hemma, vi for på dollar en sväng o så har jag fortsatt läsa. Jag har gjort klart mitt föredrag inför muntliga delen av nationella provet i svenska imorrn och repeterat det flera gånger så nu håller vi tummarna att jag fixar det imorrn. Ungefär en tredjedel av mitt betyg i svenskan hänger på hur det går... Sen är det två delar kvar av nationella proven, skriftligt och läsförståelse, o de kan jag ju inte plugga inför så det är bara att va det som det kommer! O jag tror jag sätter de bra, att läsa o skriva är ju trots allt lite av mina intressen;-)
Efter alla nationella prov är jag klar med svenskan, känns riktigt skönt!

Efter att ha repeterat med katterna som publik ett par gånger så körde jag ett korta Zumba-pass (flat abs) kombinerat med ett lätt armpass o ett väl behövs stretchpass. Väldigt skönt faktiskt! O förhoppningsvis gör det att jag kan sova bra inatt så jag är pigg imorrn. Men för säkerhets skull laddar jag handväskan med koffeintabletter, vore jobbigt att gäspa sig igenom ett muntligt prov;-)

O nu tänker jag läsa några rader till innan jag går o lägger mig!

Hur har din helg varit?

1 kommentar:

  1. Låter som om du och Elsa hade en supermys helg ju :-) Provet fixar du lätt :-)

    SvaraRadera