söndag 11 november 2012

Suck

Ingen motivation, ingen ork, ingen lust! Ja, det är väl bästa sättet att förklara mitt sinnelag just nu...

Jag får inget gjort! Jag hittar inte en gnutta ork till allt jag behöver göra, o jag blir så arg på mig själv för att jag inte får nåt gjort... Idag har jag hittills diskat, lagat mat, tvättat, beställt delarna till bilen o klippt håret på P. Allt annat som behöver göras?! Ja, det är det jag försöker hitta ork och motivation till.

Jag måste sätta mig o plugga lite matte, jag vet så väl att om det inte blir gjort idag så är risken att jag inte gör det alls, vilket innebär att jag hamnar efter innan jag ens börjat. Inte bra!
Jag måste vika tvätt, har en enorm hög på sängen som ska vikas o placeras i byrån. Jag skulle behöva träna, skriva till svenskan och fortsätta med städningen som jag bara knappt påbörjade igår.

Jag blir stressad och arg på mig själv  för att jag inte får tummen ur, samtidigt som jag verkligen inte kan hitta en gnutta energi till någonting alls just nu.

Jag är så mentalt trött! Jag önskar att allt bara kunde lösa sig nån jäkla gång, alla dessa saker jag inte kan påverka driver mig vansinnig.
Men jag kryper tillbaka i soffan, med min filt och min bok, medan brasan sprakar i kaminen. Jag ignorerar huvudvärken och spänningen i nacken, försöker ignorera suget efter choklad (just nu är jag sugen på Ben & Jerry's halfbaked) och låtsas att alls är bra och att jag har all tid i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar