söndag 6 maj 2012

Utmanad...

För nästan en vecka sen blev jag utmanad av söta Cherie men eftersom jag inte har haft tillgång till datorn förrän nu så har det fått vänta lite. Nu är det dock dags!


Reglerna är följande: 
 - Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog.
- Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
- Create 11 new questions for the people you tag to answer.
- Go to their page and tell them they’ve been tagged!
- Do not tag back to the person who has already tagged you.  


Här är frågorna jag fick och mina svar på dem:




  1. Vad har du för speciell talang? Oj... Jag är ganska duktig på att sjunga, har grymt bra sifferminne o är en hyfsad kokerska... Mer spännande än så är det inte;)
  2. Favoritsak att göra när du är ensam?  Läsa, jag läser jättemycket. Alt kolla på nån bra tv-serie
  3. Nämn en sak du MÅSTE göra innan du dör? Åka till New York och stå på en riktigt stor scen och sjunga. (helst på Broadway såklart)
  4. Vad är ditt personliga motto? Jag vet inte riktigt, just nu är det nog "bättre sent än aldrig"...
  5. Bästa tidsfördriv? Samma som min favoritsak att göra när jag är ensam.
  6. Vad är dina mål för år 2012? Att må bra, jag vill bara hitta tillbaka till mig själv igen.
  7. Favorit band nu och för alltid? Hm... Måste nog bli Within Temptation, de hittar jag alltid tillbaka till.
  8. Har du syskon eller djur? Berätta! Jag har 2 bröder, en lillebror och en storebror. Jag o lillebror har samma föräldrar, vår storebror har en annan mamma. Djur? Förutom dammråttorna har jag 3 mer eller mindre galna katter. 2 grabbar och en kaxig liten tjej.
  9. Framtida karriär? Någon gång i framtiden vill jag bli förskollärare, kanske även specialpedagog.
  10. Ångrar du någonting? Haha, massor av saker! Men det är inget jag tänker gräva ner mig i ;)
  11. Hur ser sommaren ut för dig i år?  Förutom Dunder så ska jag förstås till Sthlm och hälsa på mamma och lite annan släkt, jag ska även till Skåne med min lillebror och våra respektive för att hälsa på pappa. Kanske blir det något projekt hemma också, skulle t.ex vilja måla om skåpluckorna i köket och måla om i hallen.
De frågor jag vill att NI ska besvara är:

  1. Vad gör du helst för att bli på bättre humör en dålig dag?
  2. Om du fick bo vart du ville i världen i 1 år, vart skulle du bo då?
  3. Vad är din högsta önskan i livet?
  4. Vad skulle du jobba med om du kunde välja exakt vad du ville?
  5. Vilka semesterplaner ser du mest fram emot i sommar?
  6. Om du skulle likna dig själv med ett  djur, vilket?
  7. Har du några dolda talanger?
  8. Nämn en tv-serie eller film du inte kan leva utan, motivera varför.
  9. Har du någon idol? Vem och varför just denna?
  10. Favoritresmål?
  11. Hur ser din drömresa ut?
Och jag utmanar Elsa , Maja , Linn , Maria , Johnna ,  Malin , Tina och alla andra bloggare som läser min blogg!


2 kommentarer:

  1. Åh! Vad fränt det är att läsa om dig! Ser verkligen fram emot att höra om ditt framträdande på Broadway i framtiden! ;) Lite avis på dina fantastiska frågor faktiskt, att inte jag ställde sånna :P

    Och tack så mycket för den fina kommentaren! Du vet att du är så vacker så det är bara att säga till när du vill bli fotad! Skulle va riktigt kul! Kan få kompispris! ;D <3

    SvaraRadera
  2. sv: tack så mycket, va fin du är som säger så :) Jag suger åt mig allt jag kan, tro mig! :)

    SvaraRadera