måndag 28 maj 2012

Håller med katten Gustaf!

Jag är inte heller överförtjust i måndagar... Denna måndag i synnerhet! Vilken j#*@a dag.

Jag har haft en riktigt dålig dag! Till att börja med är jag trött som ett as. Sov jättedåligt inatt o drömde massor av mardrömmar. Det bäddar inte direkt för en finfin start på veckan.
Sen har det snurrat alldeles för mycket dumheter i skallen, en del av dom fullt befogade o andra inte.

Jag fick frågan idag varför jag inte har flyttat tillbaka neråt, närmare mamma. Ärligt talat har jag på sistone undrat det själv också. Men jag trivs rätt bra här, o jag vet hur jobbigt det är att flytta långt. Att riva upp allt man har, den trygghet man skapat, o börja om på nytt. Det är inte lätt!
Jag kommer säkert att flytta härifrån i framtiden, närmare mamma men inte tillbaka till sthlm, men det ligger långt bort i framtiden i så fall.
Jag är inte redo för det, o inte heller villig att riva ner allt jag har byggt upp här.

Det finns enormt mycket jag tycker om här, till o med älskar, o även om oro familj är viktigast av allt för mig så är även mitt jobb, mina vänner o framför allt min man och vårt hus värt att stanna för.

Vem vet? Kanske blir jag kvar här tills jag är gammal, kanske hamnar jag i Sundsvall, eller Gävle, eller kanske till o med Uppsala. Men en sak vet jag med säkerhet, nu är jag inte mogen att flytta o tanken på att ens överväga det är helt främmande.

Ibland vill jag bara ge upp o flytta tillbaka till mamma, men sen tar jag mitt förnuft till fånga o tänker efter en gång till. Jag vill inte flytta härifrån, i alla fall inte nu, o vad framtiden ger... Ja, den som lever får se!

Nu ska jag sova, förhoppningsvis ostörd av zombies o annat jävelskap...

2 kommentarer:

  1. Sundsvall ligger bra. O jag finns här :) men vill Peter ta huset på ryggen o följa med tro...
    / susanne

    SvaraRadera