onsdag 9 maj 2012

Karaktär!

Idag har jag ta mig fan visat att jag har karaktär, är skapligt stolt över mig själv;-) Varför? Jo, för att jag motstått frestelsen idag... 2 ggr!

Vår chef bjöd oss allihop på lunch på Norrgård (restaurangskolan) idag. En helt underbar trerätterslunch. Inte illa va? Ibland är vi rätt bortskämda på mitt jobb;-)
Så vad har det med min karaktär att göra? Jo, jag gav bort min efterrätt till en sugen kollega. Smakade den inte ens:-) Vit chokladparfait med hallon o melon, såg hur gott ut som helst!
Men jag stod emot, åt bara några melonbitar som några av de andra inte ville ha.

Till förrätt fick vi gravad lax (megablä) på tunnbröd med nån romröra o grönsaker. Gav bort firren, men det andra va hur gott som helst!
Varmrätten bestod av pippifilé med rosépepparsås (om jag minns rätt), ugnsrostad morot o halva ugnsstekta potatisar. Mycket smarrigt:-D

Sen kommer vi tillbaka på kontoret o chefens mamma kommer med nybakade kanelbullar! Och jag som verkligen älskar kanelbullar... Men återigen stod jag emot! De doftade alldeles underbart, men jag tog ingen i alla fall:-)

Jag tycker att jag har rätt att va stolt över mig själv idag:-)
Att jag dessutom knatade både till o från jobbet trots det superäckliga vädret gör bara saken ännu bättre.
En rätt ok dag med andra ord;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar