torsdag 31 maj 2012

Decisions, decisions...

Jag har äntligen tagit ett beslut! För mig är det stort, även om det förmodligen inte låter så för er.
Jag slutar med minipillrena! Jag tog mitt sista piller idag, så från o med imorrn är jag fri;-)

För er som inte hängt med så länge; jag har inte ätit pillrena i traditionellt syfte, alltså som preventivmedel, utan för att behandla min endometrios. När jag äter pillrena ska jag äta konstant, 21 dagar direkt på varandra utan uppehåll, för att undvika blödningar av en mängd olika anledningar som jag inte orkar gå in på just nu.
Min poäng är att jag inte slutar för att kunna bli gravid, o eftersom jag sannolikt inte kan bli det uppskattar jag om ni låter bli att fråga om det!

Anledningarna till att jag slutar är många. Bland annat är jag fruktansvärt trött o har konstant huvudvärk, jag misstänker att det beror på pillren men jag vet inte säkert förrän jag hållt upp ett tag.
Jag slutar även för att lättare gå ner i vikt. Ska bli spännande att se hur mycket av mina extra kilon som bara är vattenvikt (och centimetrar) pga pillrena!

Några av er undrar säkert nu om det verkligen är värt det, eftersom risken är att jag börjar må dåligt igen.
Mitt svar är ja! Det är värt ett försök.
Jag mår mycket bättre nu, är mycket mer stabil och känner mig allmänt gladare, mer mig själv.
Jag har också något nu som jag inte haft förut, i hela mitt liv, riktiga värktabletter! Värken är trots allt det som är svårast att hantera och med ordentliga tabletter kan jag klara mig ganska långt.

Jag gör ett uppehåll över sommaren, känner jag att det funkar bra kanske jag inte börjar igen alls men om det blir tungt mot hösten finns de ju kvar.

Så nu väntar vi med spänning på att se om det gör nån skillnad! Önska mig lycka till;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar