onsdag 30 maj 2012

Burr!

Vart är sommaren, solen o värmen?
Det blåser som om det vore storm, iskalla vindar, regnar eller haglar o är trist o mulet. Även när solen orkar sig fram en stund fryser man för att det blåser så hemskt. Trist!
Jag behöver sommar! Jag behöver vitaminerna och energin man får av solen, jag behöver njuta av värmen. Jag blir glad av sommar, jag behöver verkligen sommar. Snacka om att jag bor i fel del av landet;-)
Jag behöver ladda batterierna...

Jag är såå trött... Sover dåligt på nätterna o är helt död när väckarklockan tjuter. Vill så himla mycket, men har ingen ork. Gör det jag måste, inte en gnutta mer.
Tur att jag promenerar nästan varje dag så man får lite frisk luft i alla fall!
Har bara energi till korta träningspass, max en halvtimme, men det är ju bättre än ingenting!
Maten är inga problem, jag klarar mig fint utan socker o motstår de flesta frestelser. Åt lite onyttigheter hos mamma i helgen o en bit tårta igår, ibland måste man få synda lite.

Nu blir det hårda tag fram till semestern! Ska åtminstone platta till magen lite mer o kanske lyckas tappa några kilon.
Jag kämpar nu också, men det är dags att ta i med hårdhandskarna;-)
Jag ska vinna!

Jag håller tummarna att sommaren kommer snart och att energin flödar.
Tills dess är det bara att göra det bästa av det man har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar