måndag 10 februari 2014

Uppgiven

Japp, just nu känner jag mig mer än lite uppgiven...
Jag mådde inte toppen igår, men eftersom jag vilat hela helgen hade jag hoppats på att vara frisk idag. Så blev det inte :-( Gick till jobbet imorse, hann jobba i ca en halvtimme innan jag kände att jag gatt ta en Alvedon o hoppades att den skulle göra susen, men strax efter 11 fick jag ge upp o gå hem.

Feber fortfarande, tryck över bihålorna, ont i hela kroppen o mår allmänt skit. Det suger!
2 veckor har jag jobbat sen jag va sjuk sist, 2 ynka jäkla veckor, det är ingenting! Jag är så jäkla less på att bli sjuk jämt...

Jag vet att jag förmodligen borde acceptera att det är så det är för mig, att mitt immunförsvar är väldigt klent o jag alltid kommer att bli sjuk ofta, men jag VILL inte acceptera det! Jag vägrar acceptera att jag, månad efter månad, ska behöva utså allt det innebär att vara sjuk. Fysiskt nederlag, ekonomiskt bortfall, att hamna efter på jobbet, det är inget jag tänker luta mig tillbaka o bara låta vara, inte en chans. Jag är less!

Jag kanske inte kan förändra det, men jag tänker då fan inte sluta försöka! Jag ska kämpa emot för allt jag har i resten av mitt liv, kanske, kanske, kan det innebära ett par veckor mindre i sjukfrånvaro per år iaf... Jag gör mitt bästa för att äta rätt, röra på mig o ta hand om mig själv o jag försöker att peta i mig alla tänkbara nyttiga tillskott som vitaminer, antioxidanter, järn o liknande. Vad mer kan jag göra?
Tips emottages tacksamt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar