onsdag 12 februari 2014

Piggare

Mycket piggare idag, äntligen! Inte direkt pigg, det vore ett overstatement, men jag känner mig mycket bättre ;-) Ingen feber idag, det har släppt lite över bihålorna och kroppen börjar sakta återgå till sitt normala tillstånd av mestadels hanterbar värk. Det innebär att jag kan återgå till jobbet imorrn, yay :-)
Nu håller vi tummarna att jag fortsätter bli bättre o att jag får vara frisk ett tag!

D är ledig ikväll, skönt! Han håller just nu på att fixa middag till oss, skönt att slippa laga mat själv varje dag :-) Han är bra på att laga mat, oftast när han är ledig hjälps vi åt med sånt o det blir alltid kanon! Men idag är jag lat o fortsätter återhämta mig i soffan medan han fixar.
Vi har varit på dollar o på byn en snabbis, skönt att komma ut lite o få saker gjorda som jag hade planerat att göra i måndags egentligen. Lagom ansträngande också att fladdra ut i en halvtimme, miljöombyte, en gnutta frisk luft o se lite folk, vet inte om jag hade orkat mycket mer idag.

Längtar faktiskt tillbaka till jobbet nu, ska bli skönt att träffa alla kollegor o återgå till att försöka skapa o komma iordning med nya rutiner. Skönt att komma hemifrån o göra nytta! Jag är glad att jag blev frisk relativt fort den här gången...

Helgen då? Det är ju alla hjärtans dag på fredag <3 Hur firar ni?
Själv ska jag slappa hemma, äta nåt gott, mysa med mina katter o bara pyssla om mig själv. D ska bort, till en vän han inte träffat på länge o blir kvar där till lördag eller söndag så jag blir gräsänka hela helgen. Lite trist såklart, men jag tycker ändå att han ska fara! Jag far ju till Sundsvall helgen efter o han måste ju också få träffa sina nära o kära själv ibland o just denna helgen är den enda som passar de allihop o då blev det så.
O det gör egentligen ingenting, vi tycker ju inte mindre om varandra bara för att vi inte firar alla hjärtans ;-)

Nu ska jag läsa ett kapitel innan maten o sen ska jag ställa iordning lite inför morgondagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar