lördag 15 februari 2014

Nu får det va nog!

Jag är så grymt less på min kropp! Ännu en lördag som spenderas i ensamhet i soffan för att det är nåt jäkla fel på mig, nu får det väl ändå vara nog?!

Sov jättedåligt inatt, vaknade flera gånger o hade svårt att somna om pga rygg o magont. Vaknade vid 7 sista gången o hade så ont att jag fick tårar i ögonen, efter en stund kom jag på att det kändes som magkatarr o gick upp o tog en novaluzid i hopp om att det skulle hjälpa. Efter 20-30 min gav jag upp, klev upp igen o tog en omeprazol, men det hjälpte inte heller. Fick bara mer o mer ont o till slut började jag kräkas :-( Spydde flera gånger, tills det inte fanns mer kvar att få upp o kröp sen ner i soffan.
D tyckte jag skulle testa att dricka lite grädde, det är snällt när fot svider i magen o jag gav det en chans. Fick i mig några matskedar grädde under ca 20 min o när jag märkte att jag fick behålla det drack jag lite, lite gräddmjölk. Tack o lov lindrade det lite, jag somnade om med katterna på soffan o efter nån timmes slumrande där gick jag tillbaka till sängen o fick sova nån timme till.

När jag vaknade o klev upp mådde jag bättre, men långt ifrån bra! Jag kände mig yr, hade fortfarande ont o huvudet dunkade, men jag fick i mig lite mer gräddmjölk, lite vatten, ett kex o efter ett par timmar lite nudlar.

När jag märkte att jag fick behålla allt jag fick i mig o kände mig lite bättre packade vi ihop D's grejer o jag skjutsade honom till Backe. Vi kom iväg ett par timmar senare än planerat, men han fick ju komma iväg iaf!
Jag kom hem runt 15:30-16 nån gång o sen dess har jag legat i soffan. Jag har fått i mig lite fiskbullar, yoghurt o nästan en liter proviva, o vatten såklart. Men magen gör ont, jag mår illa o har fortfarande huvudvärk, förmodligen pga dagens start.

Jag är så evinnerligt jäkla trött på det här! Jag vill ju bara få må bra o vara frisk :-( Ska det verklige behöva vara för mycket begärt?

Men nu är det som det är, så det är väl bara att anpassa sig! Snäll mot magen mat i några veckor, omeprazol morgon o kväll nån vecka o sen ska det väl va ok igen.
Hoppas jag orkar träna imorrn dock, tappar ju så himla mycket av det när jag är sjuk, trött o slut hela tiden...

Fler som har magkatarr? Vad gör ni för att lindra det o har ni några bra tips på hur man får sova på nätterna utan medicin?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar