onsdag 26 februari 2014

I min lilla bubbla

Denna dag har helt o hållet spenderats i min egen lilla bubbla. Trött, ont, en aning less i största allmänhet o känner mig som en stor boll. Varför? Det är den tiden i månaden :-P Så jag stänger in mig i min bubbla, stänger av allt jobbigt o plöjer fram som en miniångvält, för det funkar för mig!

Nu när jag kör min detox vill jag inte äta några värktabletter, så jag får hitta andra sätt att lindra. Att röra mig lite mer, stå upp stundvis o ta en liten runda runt kontoret hjälper, varm dryck (tex te) gör att jag slappnar av o resten får jag försöka stänga av med ren vilja o envishet, vilket är lite lättare i teorin än i praktiken så nu är min energi officiellt slut o bubblan börjar läcka in luft. Tur att det snart är läggdags o att D är hemma o hjälper mig att tänka på annat!

Detoxen verkar för övrigt funka rätt bra. Jag är trött o mina eksem har blommat upp, men det brukar vara så för mig när kroppen jobbar med att göra sig av med onödigt överflöd o få ut alla gifter så jag ser det som ett positivt tecken. Jag tränade måndag o tisdag (plus promenix i slowmotion på friskis igår), idag vilar jag o sen är det promenixdags imorrn, träning o gärna fler promenixer resten av veckan. Känns skönt att komma igång ordentlig igen efter alla virusar! Jag tappade ju så mycket när jag blev sjuk, så även om jag ätit vettigt o rört på mig så mycket jag kunnat har det inte gett nån som helst effekt, nu hoppas jag på att komma tillrätta med mina rutiner igen o återgå till min 10kg lättare o mer välmående kropp, den jag hade för bara 6-8 månader sen alltså ;-)

Mycket gnäll från mig nu! Jag ber om ursäkt för det o lovar att försöka vara lite mer av mitt positiva jag framöver. Men om någon frivillig själ vill adoptera mitt klena immunförsvar, mina kassa o ömma leder och/eller en släng av endometrios, hojta till så löser vi det ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar