tisdag 11 februari 2014

Ännu en dag i soffläge

En liten gnutta piggare idag, men fortfarand feber, värk o tryck över bihålorna. Känner mig helt slut, som en urvriden, gammal disktrasa. Helt okul faktiskt! Men inte mycket att göra åt tyvärr...

Eftersom jag inte har ork till nåt ligger jag i soffan o läser, reser mig enbart för att gå på toa, fylla på temuggen, få i mig nåt att äta eller ladda mer vatten. O jag orkar inte läsa sånt som jag brukar läsa heller (just nu håller jag egentligen på med 5:e boken i Game of Thrones-serien) så högg jag in på Pretty Little Liars-serien, en väldigt lättläst bokserie!
Jag har ju sett alla avsnitt av tv-serien som kommit än så länge, så de här böckerna är perfekta att slöläsa när man är av banan. O de är faktiskt ganska bra, för att vara en tvättäkta tonårsserie! Jag har just påbörjat bok 3 av de 8 jag har köpt än så länge, läste ut första boken igår o andra för nån timme sen, lättläst va ordet. O givetvis läser jag dem på engelska, som vanligt ;-)

Mamma ringde för nån timme sen också, skönt att få lite "sällskap" en stund, o det får mig mest alltid på bättre humör att prata bort en stund med henne! Älskade mamman <3 O nästa fredag får jag äntligen träffa henne igen också :-D Då ska hon o jag spendera helgen i Sundsvall, bo på hotell o mysa, bara hon o jag. Om jag längtar? Gissa tre gånger ;-)

Ja, så ser det ut för mig just nu! Trist utsikt, inget sällskap (alla kattlingar tycks ha gått upp i rök), dålig tv o lättlästa böcker. Yay :-P Måtte jag bli frisk fort!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar