tisdag 31 december 2013

Gott slut!

Ännu ett år har gått, hur går det till? ;-)

2013 började verkligen inte bra, året fick en tung start. Jag mådde fruktansvärt dåligt, satt fast i ett svart hål och ville bara fly från mig själv o mitt liv. Jag va helt på det klara med att jag skulle flytta tillbaka till Sthlm, lämna Strömsund o all smärta bakom mig. Men det vände! Jag insåg någonstans djupt inom mig att det va mitt eget ansvar att må bra, för min egen skull.

Jag tog tag i mitt liv, sträckte ut min hand till mina vänner, de vänner jag verkligen vet är äkta med tanke på allt jag utsatt dem för från mitt svarta hål, jag började bygga mitt eget liv, fick en ny, fin lägenhet och började leva, verkligen leva!
Jag hittade kärlek, jag hittade ovärderlig vänskap, men framförallt, jag hittade tillbaka till mig själv!

En fin vän brukar säga att man har ett val, ska jag vara sur eller ska jag vara glad? Jag väljer att vara glad!
Jag har haft flera år nu med mängder av motgångar av olika slag, även 2013 har bitvis varit ett otroligt tungt år, men jag tar mitt ansvar mot mig själv och väljer att hantera problemen o sen släppa dem o se framåt. Jag väljer mitt eget välmående.

För mig kommer detta år, år 2013, för alltid att vara året då allt vände. Året då jag hittade tillbaka till mig själv och mitt liv och äntligen, inte utan kamp, klättrade upp ur det svarta hålet! Jag har fortfarande dåliga dagar, jag blir fortfarande ledsen o arg ibland, men jag står på en stark, positiv grund o den tänker jag aldrig släppa ur sikte igen!

En kort sammanfattning av hur jag har upplevt det senaste året får avsluta detta bloggår. Nu ser vi framåt och ser till att 2014 blir det bästa året hittills!

Jag önskar er alla ett riktigt gott slut, och ett riktigt gott nytt år! Tack för att ni läst, o vissa av er även kommenterat! Vi ses igen nästa år :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar