onsdag 18 december 2013

Full fart

Ja, nu jäklar är det dags att lägga på ett kol! Bara 6 dagar,ja nästan bara 5, kvar till julafton. Jag säger det igen, vart tusan tar tiden vägen?

Jag har köpt nästan alla julklappar, har bara lite små detaljer kvar att inhandla, men jag ska göra ett par klappar själv och det har jag förstås inte ens börjat med så det är nog dags ;-) Man kan väl lite fint säga att jag har det jag gör de närmaste dagarna! Det ska göras julgodis, bakas lite julkakor (jag har ju för tusan inte ens bakat lussebullar än!), plockas ihop och slå in de hemgjorda klapparna. Jag ska koka glögg, städa och ställa fram alla tomtar (det brukar jag göra några dagar före julafton). Jag ska hinna umgås med D, träffa mina vänner, ha "lilla julafton" med bästa flickorna, fixa förköp till juldagen och tvätta. Men jag hinner, eller hur? :-)

Igår hade vi julbord med jobbet, riktigt skojigt och väl arrangerar av tjejerna! Trots att jag va fruktansvärt trött, hade skallebank o mådde lite illa hela dagen så stannade jag till 22 och va med på alla skojiga lekar. En riktigt lyckad kväll om ni frågar mig :-)

I måndags minns jag inte vad jag gjorde, men med tanke på hur trött jag är så gissar jag på att jag vilade... Eller just det! Jag käkade ju Frasses med bästa E & S efter jobbet o umgicks med dem en stund, SEN vilade jag ;-)

Och vet ni vad? Jag har bara 2 arbetsdagar kvar, sen ska jag va ledig i 17 dagar... Fattar ni, 17 hela dagar!! :-D O givetvis klämmer vi in en liten tripp till mamman i några dagar då! Känns otroligt skönt dock att ha många lediga dagar hemma både före och efter Sthlmsresan så att man verklige hinner vila, plocka hemma och bara vara.

Och så håller vi alla tummar och tår nu att jag inte lyckas bli sjuk så fort jag är ledig! Det vore ju rackarns surt om jag lyckats kämpa emot så länge o de där jäkla virusarna ändå fick vinna i slutändan, eller hur?

Nä, nu ska tant gå o sova lite så hon orkar med sina två sista arbetsdagar för året 2013!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar